ادعای دبیرکل ناتو: سربازان کره شمالی در خاک روسیه حضور دارند-راهبرد معاصر
پنتاگون مدعی حضور ۱۰ هزار سرباز کره شمالی در روسیه شد نظرسنجی سی‌ان‌ان: ترامپ در صورت شکست احتمالا نتیجه را نمی‌پذیرد ادعای نتانیاهو: این جنگ مثل جنگ استقلال است؛ ما مانع اصلی در برابر ایران هستیم رایزنی وزرای خارجه عربستان و ایران درباره اهمیت جلوگیری از هر اقدامی که موجب ناامنی و بی ثباتی در منطقه می‌شود سازمان ملل: نزدیک به ۶ میلیون فلسطینی برای دریافت کمک‌های بشردوستانه ثبت نام کرده اند بایدن: ایلان ماسک در ابتدای کارش در آمریکا کارگر غیرقانونی بود غریب‌آبادی: ایران مسیر دیپلماسی را برگزیده، اما در برابر هر تعرضی با قدرت می‌ایستد آخرین نظرسنجی‌ها از انتخابات آمریکا | هریس یا ترامپ؛ کدامیک پیشتازند؟ رایزنی وزرای خارجه ایران و انگلیس با محوریت تجاوز اسرائیل حزب‌الله عراق: آمریکا باید بهای حمله اسرائیل به ایران را بپردازد دست رد ژنرال السیسی به سینه نتانیاهو سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین: به صورت رسمی چیزی درباره گفتگو‌ها دریافت نکرده‌ایم کامالا هریس: ایران به حمله نظامی اسرائیل پاسخ ندهد هشدار غرب به نتانیاهو: اقتصاد کرانه باختری را فلج نکن درخواست سه کشور از شورای امنیت برای تشکیل جلسه فوری درباره تجاوز اسرائیل به ایران

ادعای دبیرکل ناتو: سربازان کره شمالی در خاک روسیه حضور دارند

دبیرکل ناتو ادعا‌های مطرح شده مبنی بر استفاده روسیه از سربازان کره شمالی در جنگ با اوکراین را تأیید و اعلام کرد که هم اکنون این سربازان برای کمک به مسکو در خاک روسیه حضور دارند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 28
کد خبر: ۲۶۱۴۵۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ «من می‌توانم تأیید کنم که سربازان کره شمالی به روسیه اعزام شده‌اند و یگان‌های نظامی کره شمالی در منطقه کورسک (روسیه) مستقر شده‌اند» این جملاتی است که دبیرکل ناتو مارک روته امروز در تأیید حضور نیرو‌های پیونگ‌یونگ در خاک روسیه به آنها اشاره کرده است.

روته این اظهارات را پس از ملاقات با مقام ارشد سرویس اطلاعات کره جنوبی مطرح کرده است. وی همچنین تأکید کرد که در این مورد به‌صورت تلفنی با رئیس‌جمهور کره جنوبی یون سوک یول و همچنین وزیر دفاع اوکراین رستم عمروف گفتگو خواهد کرد.

پیش‌تر سئول، کی‌یف و واشنگتن مدعی شده بودند که چندین هزار سرباز کره شمالی به روسیه اعزام شده‌اند تا در جنگ این کشور با اوکراین مشارکت کنند.

رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی در هفته گذشته ادعا کرده بود که دو یگان از نیرو‌های کره شمالی هر کدام با حدود ۶ هزار سرباز در روسیه در حال آماده‌سازی برای حضور در جنگ مسکو و کی‌یف هستند. پیونگ‌یانگ و مسکو هر دو ادعا‌های مطرح شده را رد کرده‌اند.

دبیرکل ناتو این اقدام را «تشدید قابل‌توجه» درگیری روسیه و اوکراین توصیف و مدعی شده است که پوتین رئیس‌جمهور روسیه از سر «درماندگی» و به دلیل ازدست‌دادن بالغ بر ۶۰۰ هزار سرباز خود در جنگ، به این کار دست‌زده است./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار